Герой СВО организовал экологический урок для учащихся в Альметьевске.

      В лицее имени М.К. Тагирова в Альметьевске состоялся уникальный эколурок, ведущим которого стал герой специальной военной операции Игорь Егоров. Он привлек внимание самых младших лицеистов к теме «Бережное отношение к окружающей среде», объединив её с основными ценностями — любовью к родной земле и ответственностью за её сохранение, сообщили в пресс-службе Министерства экологии и природных ресурсов Республики Татарстан. Это уже третья встреча Игоря Яковлевича с учащимися. После возвращения с фронта он вновь посвятил себя важному делу охраны природы. Вернуться к профессии ему помогла программа «Батырлар. Герои Татарстана», которая поддерживает ветеранов специальной военной операции и помогает им применять свои навыки в мирной жизни. Наставником Игоря Егорова в рамках этой программы является министр экологии РТ Александр Шадриков.

      Экология для Игоря Егорова — это не просто работа. С 2001 года он занимался охраной природы Татарстана, заботясь о её богатствах, а в 2022 году смело отправился на фронт. После возвращения он продолжает трудиться в Юго-Восточном управлении Министерства экологии РТ, заботясь о родной земле. На уроке Игорь Яковлевич просто и искренне говорил с детьми о важности оценки красоты окружающего мира и необходимости заботы о малой Родине. Учащиеся посмотрели познавательный фильм и затем общались с участником специальной военной операции. Игорь Егоров стал живым примером того, что настоящая сила заключается в умении защищать и беречь. Он рассказал о заповедных местах Татарстана, редких животных из Красной книги, а также о том, как каждый школьник может внести свой вклад в охрану природы — посадить дерево, собрать макулатуру или просто не мусорить.

      Министерство экологии РТ регулярно проводит подобные образовательные мероприятия, которые помогают детям формировать бережное отношение к природе и способствуют достижению целей национального проекта «Экологическое благополучие».

Другие Новости Казани (Казань716)

Мужа Ирины Шевыревой освободили. Ивана Шевырева выпустили после окончания срока его задержания по делу о попытке покушения на его супругу. Тем не менее, Иван Шевырев по-прежнему является подозреваемым в уголовном деле. 21.10.2025. Комсомольская правда Казань. Республика Татарстан. Казань. На трассе в Татарстане «КамАЗ» сбил насмерть 52-летнего пешехода. На трассе в Татарстане «КамАЗ» сбил насмерть 52-летнего пешехода. В Балтасинском районе Татарстана 50-летний водитель автомобиля «КамАЗ», осуществляя движение задним ходом, наехал на 52-летнего пешехода. 21.10.2025. ИА Татар-информ. Республика Татарстан. Казань. Approximately 43 percent of Class 4 to Class 8 vehicles sold in the US are sourced from abroad. 

The American President raised national security issues while announcing the tariffs. 

US manufacturers of medium and heavy-duty vehicles will receive a special credit. 

Most vehicles are imported from Mexico, Japan, Germany, Canada, and Finland.

It was inevitable. President Donald Trump has enacted a 25 percent tariff on foreign-made medium- and heavy-duty pickup trucks and parts, fulfilling a previous commitment. 

The intention behind this action is to protect the American automotive industry, though it will likely have a significant impact on Mexico, a major supplier of pickup trucks to the US.

In his official statement, Trump referenced an investigation led by US Secretary of Commerce Howard Lutnick, which determined that medium- and heavy-duty vehicles are "being imported into the United States in such quantities and under such circumstances as to threaten to impair the national security" of the country. The new tariffs apply to all Class 3 through Class 8 trucks.

According to the administration, vehicles exchanged under the US-Mexico-Canada Agreement will only incur tariffs on their non-American parts. Trump also confirmed a 10 percent tariff on imported buses.

With the introduction of these new import duties, the administration announced that medium- and heavy-duty vehicle manufacturers will be eligible for a credit worth 3.75 percent of the suggested retail price for vehicles assembled in the US through 2030. 

This initiative aims to mitigate the impact of import tariffs on foreign components.

President Trump characterized the United States as the “undisputed leader in MHDV (medium and heavy-duty vehicle) manufacturing” from the 1950s to the 1990s, but asserted that an increasing proportion of these vehicles now originates from overseas.

In fact, he pointed out that 43 percent of Class 4 through Class 8 MHDVs sold in the US are imported.

Not Everyone is Satisfied

Reuters has reported that the US Chamber of Commerce had earlier cautioned Trump against implementing the new tariffs, claiming that the top five suppliers of these vehicles and buses—Mexico, Japan, Germany, Canada, and Finland—do not pose any threat to US national security.

The American Trucking Association also expressed discontent. In a statement to CTV News, the organization mentioned that the tariffs could increase costs at a particularly challenging time for the industry, which is already facing pressure from ongoing steel tariffs. Approximately 43 percent of Class 4 to Class 8 vehicles sold in the US are sourced from abroad. The American President raised national security issues while announcing the tariffs. US manufacturers of medium and heavy-duty vehicles will receive a special credit. Most vehicles are imported from Mexico, Japan, Germany, Canada, and Finland. It was inevitable. President Donald Trump has enacted a 25 percent tariff on foreign-made medium- and heavy-duty pickup trucks and parts, fulfilling a previous commitment. The intention behind this action is to protect the American automotive industry, though it will likely have a significant impact on Mexico, a major supplier of pickup trucks to the US. In his official statement, Trump referenced an investigation led by US Secretary of Commerce Howard Lutnick, which determined that medium- and heavy-duty vehicles are "being imported into the United States in such quantities and under such circumstances as to threaten to impair the national security" of the country. The new tariffs apply to all Class 3 through Class 8 trucks. According to the administration, vehicles exchanged under the US-Mexico-Canada Agreement will only incur tariffs on their non-American parts. Trump also confirmed a 10 percent tariff on imported buses. With the introduction of these new import duties, the administration announced that medium- and heavy-duty vehicle manufacturers will be eligible for a credit worth 3.75 percent of the suggested retail price for vehicles assembled in the US through 2030. This initiative aims to mitigate the impact of import tariffs on foreign components. President Trump characterized the United States as the “undisputed leader in MHDV (medium and heavy-duty vehicle) manufacturing” from the 1950s to the 1990s, but asserted that an increasing proportion of these vehicles now originates from overseas. In fact, he pointed out that 43 percent of Class 4 through Class 8 MHDVs sold in the US are imported. Not Everyone is Satisfied Reuters has reported that the US Chamber of Commerce had earlier cautioned Trump against implementing the new tariffs, claiming that the top five suppliers of these vehicles and buses—Mexico, Japan, Germany, Canada, and Finland—do not pose any threat to US national security. The American Trucking Association also expressed discontent. In a statement to CTV News, the organization mentioned that the tariffs could increase costs at a particularly challenging time for the industry, which is already facing pressure from ongoing steel tariffs. В спортивной среде Заинска и Набережных Челнов обсуждают новость о замечательной победе. 21.10.2025. Заинск-информ. Республика Татарстан. Заинск. Марат Ахметов — Минздраву РТ: «Мы действительно ограничиваемся только этими двумя медицинскими учреждениями?» Марат Ахметов — Минздраву РТ: «Мы действительно ограничиваемся только этими двумя медицинскими учреждениями?» Депутаты Республики Татарстан выражают тревогу: два госпиталя для ветеранов могут оказаться не в состоянии справиться с наплывом участников специальной военной операции, когда те вернутся домой. Фото: Артем Дергунов «Мы прогнозируем возвращение большого количества ребят с СВО. 21.10.2025. Реальное время. Республика Татарстан. Казань. В декабре из Казани будут запущены новые авиаперевозки в Абу-Даби. В декабре из Казани будут запущены новые авиаперевозки в Абу-Даби. Транспортировку проведет национальный авиаперевозчик Объединенных Арабских Эмиратов. Рейсы будут осуществляться трижды в неделю. 21.10.2025. Комсомольская правда Казань. Республика Татарстан. Казань. В Казани задержали нетрезвого водителя после ночной погони с сотрудниками ДПС. В Казани пьяный шофёр Nissan был арестован на 10 суток за ночную погоню с инспекторами Госавтоинспекции. 21.10.2025. ИА Татар-информ. Республика Татарстан. Казань.

Герой СВО организовал экологический урок для учащихся в Альметьевске.

В Альметьевском лицее имени М.К. Тагирова состоялся необычный эколурок, который провёл герой специальной военной операции Игорь Егоров. Он акцентировал внимание самых юных лицеистов на важности бережного отношения к окружающей среде. 21.10.2025. ГТРК Татарстан. Республика Татарстан. Казань.